Torta od banana&karamele///////////////////////////////////////////////

Kao i u životu tako i u kuhinji na pogreškama se uči ili u mom slučaju na zagorenim tavama i pougljenom šećeru se uči. Dopustite da elaboriram. Ja sam naime dijametralna suprotnost perfekcionizmu u svim sferama života osim u kuhinji. Ormar mi je živi kaos, a kompjuter nefolderirano prenatrpan i to mi apsolutno ne smeta. Međutim, kad mi se dogodi da mi neki recept pođe po krivu, postanem, da se blago izrazim, neurotično motivirana. Tako dolazimo do prije spomenutih zagorenih tava i priče o karameli. OBOŽAVAM KARAMELU u tolikoj mjeri da sam 2. godinu faksa provela na dijeti koja je uključivala samo werters orginal bombone. Zamislite moje oduševljenje kad sam shvatila da ju mogu sama napraviti. Prvo isprobavanje recepta(prije par godina) koji se činio prilično jednostavnim na papiru rezultiralo je opekotinama i okamenjenim šećerom, a ne karamelom. Odlučila sam ne doživljavati to osobno nego pokušati ponovno. Drugi put malo bolja situacija, ali ni blizu orginalu. I tako nekih pet pokušaja. Neuspjelih pokušaja. Odlučila sam prihvatiti činjenicu da sam se sigurno zamjerila bogovima karamele jer sam bila neumjerena u konzumaciji werters orginal-a i pomirila se sa neuspjehom. U međuvremenu sam otkrila «cheat» varijantu – kondenzirano mlijeko koje se dugotrajnim kuhanjem magično transformira u karamelu(bez prije spomenutih muka), te sam odlučila za svoj neuspjeh okriviti činjenicu da ne posjedujem termometar koji je, navodno ključan( u izradi karamele) za one bez iskustva. Prije kojih tjedan dana slučajnim putevima internetskim naišla sam na jedan video sa uputama za karamel umak i pomislila da je to vjerojatno znak od ovih gore da se više ne ljute i odlučila ponovno pokušati. Je li potrebno naglašavati da mi je ispao savršeno. Što nam drugo preostaje nego da moj mali trijumf nad karameliziranim šećerom proslavimo jednom prefinom tortom sa bananama i znate čim već.

/sastojci////////////////////////////////////////////////////////////////

/karamel umak/
+ 200 grama šećera
+ 125 ml vode
+ 180 ml slatkog vrhnja
+ 30 grama maslaca

/torta/
+ 250 grama digestive keksa
+ 100 grama maslaca
+ prstohvat cimeta
+ 2 jaja
+ 250 grama mascarpone sira
+ velika žlica šećera u prahu
+ 400 ml slatkog vrhnja
+ 100 grama bijele čokolade
+ 3 banane

/upute///////////////////////////////////////////////////////////////////

/karamel umak/

> na srednjoj vatri kuhati šećer i vodu
> bitno je ne miješati tijekom cijelog procesa
> kad šećer počne tamniti lagano protresti tavu
> kad se dobije boja tamnog jantara dignuti sa vatre i dodati vrhnje(prethodno zagrijano kako bi se smanjila razlika u temperaturama i stoga izbjeglo pretjerano ključanje)
> vratiti na vatru dok se cijeli šećer ne otopi
> kad je smjesa jednolična dignuti s vatre i dodati maslac miješajući dok se ne otopi

/torta/

> samljeti kekse i dodati im otopljeni maslac i cimet
> smjesu utisnuti žlicom u kalup s pomičnim obručem(kao da se radi o cheescake-u)
> peći na 180°C  10 min
> u zagrijanom slatkom vrhnju(dignutom s vatre) otopiti nasjeckanu bijelu čokoladu
> izmiksati jaja, šećer i sir te im dodati smjesu vrhnja i bijele čokolade
> smjesu(koja će bit tekuća) izlit na podlogu od keksa te peći 50-ak min na 150°C
> kad je gotovo pustiti da se  u potpunosti ohladi
> kad je torta hladna preliti je polovicom prethodno napravljenog karamel umaka
> na karamel umak posložiti banane nasjeckane na ploške
> ostatak slatkog vrhnja(300 ml) izmiksati u šlag
> u šlag umiješati drugu polovicu karamele te premazati preko banana
> ukrasiti komadićima čokolade